Výchovný poradce: Mgr. Lenka Hošková
Konzultační hodiny:
pondělí: 10,00 – 10,45 hod.
pátek: 10,00 – 10,45 hod.
Ostatní dny: dle telefonické dohody (odpolední a ranní schůzky)
Poradenské činnosti:
Kariérové poradenství:
- individuální šetření k volbě povolání a individuální poradenství
- základní skupinová šetření k volbě povolání, administrace, zpracování a interpretace zájmových dotazníků
- poradenství zákonným zástupcům
- informace o studijních možnostech, pomoc při vyplnění a včasném odeslání přihlášek ke studiu
- organizace schůzky se zákonnými zástupci vycházejících žáků
- poskytování služeb kariérového poradenství pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- poskytování služeb kariérového poradenství žákům cizincům
- koordinace mezi hlavními oblastmi kariérového poradenství
- spolupráce se školskými poradenskými zařízeními
- zajišťování skupinových návštěv žáků školy v informačních poradenských střediscích krajských poboček
- zajištění dostatečného počtu informačních materiálů o možnostech studia na středních školách, jejich zprostředkování žákům (brožury, nástěnka)
Řešení problémů spojených se školní docházkou a podílení se na řešení problémových situací ve škole ve spolupráci s metodikem prevence
Péče o žáky nadané a žáky neprospívající
Poradenství a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve spolupráci se speciálním pedagogem
Metodické a informační činnosti
Spolupráce s dalšími organizacemi:
- účastní se akcí organizovaných pedagogicko-psychologickou poradnou a úřadem práce pro výchovné poradce.
- účastní se vzdělávacích akcí pro výchovné poradce
- dle potřeby spolupracuje s dalšími orgány – pedagogicko-psychologickou poradnou, s orgány péče o děti, s policií apod.
- spolupráce se středními školami
Vzdělání:
1994 – 1998: Západočeská univerzita v Plzni: učitelství pro 2. stupeň (český a německý jazyk)
1998: Náprava specifických poruch učení a chování
2000: Základy efektivní komunikace
2000 – 2003: Univerzita Karlova v Praze: speciální pedagogika se zaměřením na etopedii
2005: Projekty ve třídě, projekty ve škole
2005: Spielformen im Deutschunterricht
2010: Proč (se) děti zlobí – sebepoškozování a kyberšikana
2011: Übungen für die Zwischenzeit
2011: Čeština je jazyk hravý
2011 – 2013: Univerzita Karlova v Praze: celoživotní vzdělávání – výchovné poradenství
2012: Deutsch kreativ und lustig
2012: Testové úlohy při výuce českého jazyka a literatury
2012: Základy krizové intervence ve škole
2015: Jak založit čtenářský klub
2016: Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v praxi základních škol
2018: Zvládání žáků s výchovnými problémy I. + II.
2018: Zvládání námitek a jednání v obtížných situacích ve škole
2018: Jazykové hry v hodinách češtiny
2018: Lhaní ve škole – jak ho rozpoznat, řešit a redukovat
2019: Komunikace ve škole aneb jak odolat manipulaci ze strany rodičů a žáků
2021: Čeština pro cizince – on – line kurz
2022: Specifika výuky českého jazyka žáků cizinců
2022: Nápady do hodin literatury
2022: (Ne)bezpečná slova ve výuce
2023: Poezie ve výuce
2023: Sebepoškozování a sebevraždy
2023: Strach ve škole
2023: Čeština s humorem
2024: Formativní hodnocení ve výuce
2024: Úzkostné stavy u dětí
2024: Relaxační techniky
2024: Jak motivovat děti (nejen) v inkluzivní třídě
2024: Poezie a pět smyslů